Abstract Realities: The Artistry of Contemporary Design Software, soyut sanat yaratmak için dijital tasavvur yazılımının kullanımıyla alakalı bir kitaptır. Kitap, mevcut değişik tasavvur yazılım araçlarının kapsamlı bir genel bakışını ve soyut sanat yaratmak için kullanılan teknikleri ve ilkeleri sunar.
Kitap, her biri soyut sanat ve tasavvur yazılımının değişik bir yönünü ele alan on parçaya ayrılmıştır. İlk bölüm, soyut sanata bir giriş sunarak tarihini ve gelişimini tartışır. İkinci bölüm, tasarımı tanımlar ve günlük hayatımızdaki önemini tartışır. Üçüncü bölüm, mevcut değişik tasavvur yazılımı türlerini inceler ve dördüncü bölüm, başarı göstermiş soyut sanat yaratmak için lüzumlu olan tasavvur ilkelerini tartışır.
Beşinci bölüm, ilhamdan nihai ürüne kadar tasavvur döneminin genel bir görünümünü sunar. Altıncı bölüm, soyut sanat yaratmak için kullanılabilecek değişik araçları ele alır ve yedinci bölüm, reel dünya projesinin bir olay çalışmasını sunar. Sekizinci bölüm, son olarak tasavvur trendlerini inceler ve dokuzuncu bölüm, soyut sanat ve tasavvur yazılımları hakkındaki sık sorulan sorulara yanıtlar sunar.
Onuncu ve son bölüm ise soyut sanat ve tasavvur yazılımları dünyasında yaygın olarak kullanılan terimlerin sözlüğüdür.
Antet | Özellikler |
---|---|
Soyut sanat | Temsili olmayan, nesnel olmayan, figüratif olmayan |
Çağdaş sanat | Günümüzde üretilen sanat |
Tasarım yazılımı | Tasarım kurmak için kullanılan yazılım |
Dijital sanat | Dijital teknoloji kullanılarak yaratılan sanat |
Dijital boyama | Dijital teknoloji kullanılarak açılan fotoğraf |
II. Tasarım nelerdir?
Tasarım, hem işlevsel aynı zamanda güzel duyu açıdan hoş bir şey yaratma sanatıdır. Bir üründen bir internet sayfasına, bir sanat eserine kadar her şeye uygulanabilir.
İyi tasavvur, bir şeyi yalnız iyi göstermekten daha fazlasıdır. Bununla beraber kullanması ve anlaşılması basit bir şey yapmakla ilgilidir. Bir ürün iyi tasarlandığında, kullanması sezgiseldir ve insanoğlu onu iyi mi kullanacaklarını düşünmek zorunda kalmazlar.
Tasarım bununla birlikte sürdürülebilir bir şey yaratmakla ilgilidir. İyi tasarlanmış bir ürün daha uzun zaman dayanır ve deforme olasılığı daha düşüktür. Ek olarak daha etraf dostu olacak, daha azca kaynak kullanacak ve daha azca atık yaratacaktır.
Tasarım hayatımızın mühim bir parçasıdır. Kullandığımız ürünlerden yaşadığımız ve çalıştığımız binalara kadar her gün bizi çevreler. İyi tasavvur hayatlarımızı daha basit, daha eğlenceli ve daha sürdürülebilir hale getirir.
III. Tasarımın önemi
Tasarım önemlidir şu sebeple:
- Bir ürün yahut hizmetin kullanılabilirliğini iyileştirin
- Bir marketing kampanyasının etkinliğini artırın
- Pozitif yönde bir marka imajı yaratın
- Bir ürünü yahut hizmeti müşteriler için daha cazibeli hale getirin
4. Değişik tasavvur türleri
Her biri kendine has prensip ve tatbik setine haiz birçok değişik tasavvur türü vardır. En yaygın tasavvur türlerinden bazıları şunlardır:
- Grafik tasavvur
- Internet tasarımı
- Ürün tasarımı
- İç mekan tasarımı
- Moda tasarımı
- Çevresel tasavvur
- Endüstriyel tasavvur
- UX tasarımı
- UI tasarımı
Her tasavvur türünün kendine has zorlukları ve fırsatları vardır. Örnek olarak, grafik tasarımcıların görsel olarak cazibeli ve müessir grafikler yaratabilmeleri gerekirken, internet tasarımcılarının hem kullanıcı dostu aynı zamanda görsel olarak cazibeli internet sayfaları yaratabilmeleri icap eder.
İlgi duyduğunuz tasavvur türü mutlaka, tasavvur prensipleri ve uygulamaları hakkındaki daha çok informasyon edinmenize destek olacak bir takım kaynak mevcuttur. Adım atmak için bilmenizde fayda olan her şeyi öğretebilecek kitaplar, makaleler, çevrimiçi kurslar ve atölyeler bulabilirsiniz.
V. Tasarım ilkeleri
Tasarım ilkeleri, müessir tasarımların yaratılmasına rehberlik eden temel kurallardır. Görsel idrak ve insan psikolojisi ilkelerine dayanırlar ve hem görsel olarak cazibeli aynı zamanda işlevsel tasarımlar yaratmak için kullanılabilirler.
Birçok değişik tasavvur ilkesi vardır, sadece en önemlilerinden bazıları şunlardır:
- Zıtlık
- Tekrarlama
- Hizalama
- Sıradüzen
- Balans
Bu prensipleri anlayıp uygulayarak hem görsel olarak cazibeli aynı zamanda işlevsel tasarımlar yaratabilirsiniz.
VI. Tasarım dönemi
Tasarım dönemi, bir ürün yahut hizmet yaratmaya yönelik dizgesel bir yaklaşımdır. Düşünce aşamasından uygulamaya kadar, nihai ürünün iyi tasarlanıp yürütülmesini sağlamaya destek olan bir takım adımı ihtiva eder.
Tasarım dönemi aşağıdaki adımlara ayrılabilir:
- Düşünce Aşaması: Bu, ürün yahut hizmetiniz için ilk konsepti ortaya koyduğunuz aşamadır.
- Inceleme: Burada hedef kitleniz ve rekabet ortamı hakkındaki informasyon toplarsınız.
- Tasarım: Ürün yahut hizmetinizin ilk taslaklarını ve prototiplerini oluşturduğunuz yerdir.
- Değerlendirme: Ürününüzü yahut hizmetinizi potansiyel kullanıcılarla kontrol ettiğiniz ve geri bildirim aldığınız yerdir.
- Tatbik: Ürününüzü yahut hizmetinizi piyasaya sürdüğünüz ve hedef kitlenize pazarlamaya başladığınız yer burasıdır.
Tasarım dönemi daima doğrusal değildir ve ürün yahut hizmetinizi geliştirirken adımlar içinde gidip gelmeniz gerekebilir. Sadece yapılandırılmış bir dönemi takip ederek başarı şansınızı artırabilirsiniz.
VII. Tasarım araçları
Tasarım araçları, tasarımcıların çalışmalarını yaratmalarına destek olan yazılım programlarıdır. Her biri kendi hususiyet ve kabiliyetlerine haiz birçok değişik tasavvur aracı türü mevcuttur. En popüler tasavvur araçlarından bazıları şunlardır:
- Adobe Photoshop
- Adobe Illustrator
- Eskiz
- Tasarımda
- Figma
Bu araçların her birinin kendine has kuvvetli ve cılız yönleri vardır ve muayyen bir proje için en iyi enstruman, tasarımcının hususi gereksinimlerine bağlı olacaktır.
Bir tasavvur aracı seçerken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmak önemlidir:
- Yapacağınız tasavvur çalışmasının türü
- Bütçeniz
- Yetenek seviyeniz
Bu faktörleri göz önünde bulundurduğunuzda, seçeneklerinizi daraltmaya ve sizin için doğru tasavvur aracını bulmaya başlayabilirsiniz.
İşte size destek olabilecek birtakım ek kaynaklar:
Tasarım trendleri
Tasarım trendleri, yeni teknolojiler ve malzemeler ortaya çıktıkça devamlı olarak evrim geçiriyor. İşte 2024’te dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan en mühim tasavvur trendlerinden bazıları:
Hareket tasarımı: Hareket tasarımı, tasarımcıların daha entresan ve sürükleyici deneyimler yaratmasına imkan tanımış olduğu için giderek daha popüler hale geliyor. Bu trend, her ikisi de hareket tasarımı için ülkü platformlar olan toplumsal medya ve mobil cihazların yükselişiyle yönlendiriliyor.
3D baskı: 3D baskı, tasavvur üstünde büyük bir etkiye haiz olan bir öteki yeni ortaya çıkan teknolojidir. 3D baskı, tasarımcıların geleneksel yöntemlerle üretilmesi olanaksız olan karmaşa nesneler yaratmalarına imkan tanır.
Artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR): AR ve VR, tasavvur üstünde de büyük bir etkiye haiz olmaya başlıyor. Bu teknolojiler, tasarımcıların marketing, tahsil ve tedris için kullanılabilecek sürükleyici deneyimler yaratmasına imkan tanır.
Sürdürülebilirlik: Sürdürülebilirlik tüketiciler için giderek daha mühim hale geliyor ve bu vaziyet tasavvur trendlerine yansıyor. Tasarımcılar çalışmalarında giderek daha çok geri dönüştürülmüş malzemeler ve sürdürülebilir uygulamalar kullanıyor.
Ahlaki tasavvur: Ahlaki tasavvur da giderek daha mühim hale geliyor. Tasarımcılar çalışmalarının toplumsal ve çevresel tesirini göz önünde bulunduruyor ve daha ahlaki mamüller ve hizmetler yaratmak için çalışıyorlar.
Bunlar 2024’te dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan en mühim tasavvur trendlerinden yalnız birkaçı. Yeni teknolojiler ve malzemeler ortaya çıktıkça, tasavvur trendleri de gelişmeye devam edecek. Son olarak trendleri takip eden tasarımcılar, yenilikçi ve entresan işler yaratmak için iyi bir konumda olacaklar.
IX. Olay emek harcamaları
Olay emek harcamaları, tasarımın muayyen bir problemi deşifre etmek yahut muayyen bir hedefe ulaşmak için iyi mi kullanıldığına dair derinlemesine bir bakıştır. Tasarım ilkelerini işaret etmek yahut kendi çalışmanız için esin sağlamak için kullanılabilirler.
İşte size destek olabilecek birtakım olay emek vermesi örnekleri:
Ek olarak tasavvur firmalarının ve bireysel tasarımcıların internet sitelerinde de olay emek harcamaları bulabilirsiniz.
S: Soyut sanat nelerdir?
A: Soyut sanat, reel hayattaki nesneleri temsil etmeyen sanattır.
S: Tasarımın önemi nelerdir?
A: Tasarım önemlidir şu sebeple düşünme, hissetme ve davranma biçimimizi etkileyebilir.
S: Tasarımın değişik türleri nedir?
A: Grafik tasavvur, internet tasarımı, ürün tasarımı, iç mekan tasarımı şeklinde birçok değişik tasavvur türü vardır.
0 Yorum